onsdag 18 januari 2012

Dessa Nyårslöften

Jag är den som brukar göra nyårslöften, sen om jag klarar av att genomföra dem är en annan sak, tyvärr...

I år bestämde jag mig för att ta bättre hand om mig själv och människorna omkring mig. Speciellt äldre släktingar som i tiden ställt upp och hjälpt vår familj och sett efter mig som liten. Nu då de börjar bli äldre känner jag att det är min tur att hjälpa tillbaka. Viktigast skulle det vara att ge sig tid att hälsa på och sitta och prata en stund.

Hälsa på mormor lite oftare och ta med mig något gott. Senast då jag var på besök hade jag med mig lite nybakt focaccia bröd.
Inte för att glömma farmor Eileen i Irland och mammas faster Tyra...

Hittills har jag i år tagit bättre hand om mig själv genom att motionera mera regelbundet, just nu är det spinning som gäller. Och imorse var jag och lagade gelnaglar! Tycker det är så snyggt med vårdade händer och naglar, men tyvärr har jag så svaga naglar att det inte riktigt vill lyckas. Med hjälp av Bio Sculpture har jag nu förstärkt naglarna. Det blev traditionell fransk manikyr den här gången, kanske jag vågar mig på någon färg nästa gång! Valde att inte göra dem så långa nu utan vänta att mina egna naglar blir längre.



Har ni gjort någo nyårslöften? 
Hur har det isåfall  lyckats hittills?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar