måndag 28 november 2011

Mysiga Lilla Jul

På lördag firade vi Lilla Jul hos min moster. Det har blivit något av en tradition att samlas då och även i år fick jag min kalender :)

Moster hade dukat fint och bjöd på allt möjligt gott. Dom har ett härligt hem med en massa fina detaljer

Långbordet är dukat

Lilla Juls granen var fin och jämn



Efter all den goda maten ( Ugnspotatis, räkröra, laxröra, mozzarella sallad med parmaskinka, köttbullar, ostar, tranbär med kinuski...) var det dags att öppna de namnlösa julklapparna. Enligt tradition tar alla med sig en namnlös julklapp som sedan delas ut.




Sedan återstod ännu kaffe och julbakelse som jag bakat. Bakelsen påminde om morotskaka men med smak av pepparkaka.





Önskar Er alla en fin början på den nya veckan!
Kram, Jessica

 

2 kommentarer:

  1. Det ser så mysigt ut!:) Jag får sån hemlängtan när jag ser på bloggar och på fb att folk har börjat julpynta och sånt.. Man får inte riktigt den rätta julstämningen här när man går omkring i klänning och flipflops, även om dom nog spelar "I´m dreaming of a white christmas" etc. Ha det så bra, kram! :)
    -Jenny-

    SvaraRadera
  2. Hej Jenny!

    Jag tycker ni skall njuta av er exotiska jul det här året, nästa år kan du julpynta extra mycket här hemma istället :)

    STOR kram!

    SvaraRadera