tisdag 8 november 2011

Kransar

Igår var jag på Westerby Gårds damkväll tillsammans med två fina vänner. Förutom god mat fick vi tips och idéer för hur man gör kransar. Lämpligt tema då jag just på veckoslutet var ute i skogen och samlade material för att själv laga kransar.

Förutom material till kransar hittade jag även trattkantareller och en fin gammal glasflaska  


Jag brukar alltid till hösten och vintern laga kransar, det här veckoslutet blev det ovanligt många. Tre kransar av gran, en, lingon och blåbärsris blandat. Två kransar av mossa och tre kransar av endast lingonris.

Men alla hittade nog sin plats; som gåva, hemma hos mamma, på gravgården och hemma i Helsingfors.





Kransen av mossa skall jag ha inne med ett ljus i mitten





Lingonkransen borde hållas fin och grön på toalett dörren fram till jul

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar