måndag 5 december 2011

Laddad med julstämning

Hej!

På fredag satt jag på mig min nya Odd Molly klänning, packade väskan och for på kryssning med Ika.

Efter helgens kryssning till Stockholm är jag laddad med julstämning och nya idéer. Så mycket fint det fanns i alla butiker, julmusik som klingade i alla hörn och vackra kransar, julblommor och mistel på torgen. På båten åt vi gott och allt gick fint, förutom hemvägen då det gungade lite väl kraftigt! Men som tur var vi försedda med åksjukepiller :)

Julmarknad i Gamla Stan

Det blev mest rött och vitt i min shoppingkass, här är några saker som jag köpte hem.

En ny, lite större, Maileg tomte
Paketeringsmaterial
Lack och stämpel
"Gott att ge bort" inspiration för egengjorda julklappar
Zinkkrukor från PUB som jag genast satte hyacinter i
Grå tröja med paljetter
Fyndade även en julstjärna i Gamla Stan


Efter en stormig natt blev det brunch på Fabriksgatan med croissanter och färskpressad apelsinjuice

Och så var det dags att tända det andra adventsljuset

5 kommentarer:

  1. Krukorna är jättehärliga, passar så bra med hyacinter!

    SvaraRadera
  2. Tack! Visst är krukorna fina i sin enkelhet.

    SvaraRadera
  3. Krukorna är fina och allt annat oxå som du shoppat.Jag lackade julklappar här om dagen och de nog så mysigt, tänk när dom packade allt så förr. Kramisar

    SvaraRadera
  4. Har du själv gjort croissanterna? De ser så autentiska ut! :)

    SvaraRadera
  5. Croissanterna har jag själv rullat ihop, men degen kommer färdigt på burk. Enkelt, snabbt och gott! :)

    SvaraRadera