onsdag 14 december 2011

Julkortspyssel

Hemma hos oss råder det kaos på matbordet då jag satt igång med årets julkort. Glitter, kakpapper, spetsband, vackra papper, gamla julkalendrar...

Får jag presentera: vårt matbord.
Jag är en mästare på att samla på mig allt möjligt som jag tycker är fint och har svårt att slänga saker. Då andra säkert skulle slänga t.ex. gamla julkalendrar och de silkesband som följer med kläder för att de skall hållas på hängaren, klipper jag bort dem och tänker att jag skall använda dem till pyssel istället :)


 


Årets tema är "scrapbooking" då jag försöker använda och kombinera material som har samlats i mina pyssellådor. Köpte i Sinelli bokstavstämplar som jag skrivit en hälsning med. Pappret med noter har jag själv gjort genom att kopiera en bild på gamla noter, printa ut det på A4 papper och pensla med tevatten för att ge det ett rustikt utseende.

4 kommentarer:

  1. Oj vad dina julkort blev fina, super!

    SvaraRadera
  2. Herregud så de e fina!!!! O super idéer med julkalendershål o noter! Ser jättefint ut!!! :) men kanske ni int får så många kort av de som läser bloggen för de sätter press på oss vanliga dödliga ;) kram <3

    SvaraRadera