tisdag 13 mars 2012

Det nya hemmet

Väntar ivrigt på vår flytt till landet! Huset vi skall flytta till är i bra skick, så någon större renovering krävs inte. Men vi har dock tänkt måla lite ytor och tapetsera väggar för att få det ljust, fräscht och mera "eget".

Eftersom rumsfördelningen är en annan än vad vi haft i Helsingfors behöver vi skaffa lite nya möbler, så jag håller utkik som bäst! Ett klädskåp till tamburen, en bäddsoffa till tv-rummet (som även skall fungera som gästrum) samt ett mindre matbord att ha i köket då det vi haft i Helsingfors kommer att placeras i vardagsrummet.

Till tamburen skulle jag helst ha ett antikt klädskåp i vitt som denna från Fasaani
 Men p.g.a. priset kan det ocksÃ¥ vara att vi nöjer oss med nÃ¥gondera av dessa skÃ¥p frÃ¥n IKEA som ocksÃ¥ är fina
 

2 kommentarer:

  1. Jeee ja känner igen de sista ;) minns att thomas då fråga mig varifrån mitt är så ja känner mig ärad att ha med "mitt" klädskåp i planeringen :) hehe. nackdel kanske om de e i tamburen att långa jackor int får tiräckligt bra plats. men ja e jättenöjd me de som klädskåp. kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är det du som inspirerat oss :) Det stämmer att det kanske inte är så praktiskt med långa vinterjackor...

    SvaraRadera