onsdag 18 april 2012

Bläää!

Efter att ha läst om dess positiva inverkan på hälsan har jag köpt hem en flaska med fiskleverolja. "Fiskleverolja är extremt rikt på omega-3 samt A, D och E-vitamin. Omega-3-fettsyror har en positiv inverkan på hjärta och blodomlopp. Vitamin A är viktig för flera av kroppens funktioner bl.a. syn och immunförsvar. Vitamin E är en antioxidant som beskyddar kroppens celler."

Nu är problemet bara hur jag skall få ner en matsked av detta varje dag! Jag anser inte att jag är så känslig när det gäller sånt här och överlag en allätare, men detta har jag svårt att få ner utan kräkreflexer... Tips?


2 kommentarer:

  1. Håll i näsan när du sticker skeden i munnen...:)
    Och nästa gång köp kapslar!

    SvaraRadera
  2. Efter några dagar börjar det redan gå bättre... Jag har haft kapslar tidigare men tänkte att den här skulle vara ännu bättre för kroppen. Artikeln jag läste rekommenderade flytande form, men kanske det sist och slutligen inte är så stor skillnad (förutom att kapslar är lättare att få ner :)

    SvaraRadera